miniBB: The Bulletin BirdPanzerkampf Forums
 - Sākums - Balsojumi - Reģistrēties - Meklēt - Statistika - Noteikumi -
Panzerkampf Forums / WW2 / Latvijas Republikas armija 1920.g. - 1940.g. un tās efektivitāte iespējamajā karā pret PSRS/Vāciju
<< 1 ... 342 . 343 . 344 . 345 . 346 . 347 . 348 . 349 . 350 . 351 . 352 ... 359 . 360 . >>
Autors Ziņa
Arbalets
Lietotājs




# Nosūtīts: 18 Mar 2011 14:29:11


Quoting: Neainars
1940. g. ziemā, kādā no "Brīvās Zemes" numuriem ir īsa ziņa: "Prezidents apskata jauno artileriju".
Tās arī, visticamāk, būs bijušas tās haubices.

...bet varbūt, ka, arī visticamāk, tie būtu bijuši Bofors zenītlielgabali....jo 1940.gada janvārī Latvijas armija saņēma 30 čehu-zviedru Bofors 40 mm zenītlielgabalus...visticamāk...

________________________
"Hitler kaputt, alles kaputt"





Neainars
Lietotājs




# Nosūtīts: 18 Mar 2011 15:43:41


Quoting: Arbalets
..bet varbūt, ka, arī visticamāk, tie būtu bijuši Bofors zenītlielgabali...

Varbūt.
Var būt arī tā, ka apskatīja gan vienus, gan otrus.

________________________
Kam okupanti izskalojuši smadzenes, tie manis rakstīto var nelasīt.


Arbalets
Lietotājs




# Nosūtīts: 18 Mar 2011 16:01:09


Quoting: Neainars
Varbūt.
Var būt arī tā, ka apskatīja gan vienus, gan otrus.

...varbūt, ka tikai vienus, jo par otriem nav pilnīgi drošu ziņu, ka tie būtu atvesti...ja būtu bilde...

________________________
"Hitler kaputt, alles kaputt"


Maschinengewehr 42
Lietotājs




# Nosūtīts: 18 Mar 2011 16:49:02


Quoting: Arbalets
internetā klejo šāda basņa - по воспоминаниям армастера [сверхсрочника в звании заместителя офицера] прибыла вроде только дюжина,а прочие оплатили - но вермахту они во время кампаний на западе были вроде нужнee....

Es trīs reizes pārlasīju to tā foruma lapu, bet tā arī nesapratu, uz kādu avotu tas autors atsaucas, citējot tās армастера atmiņas.

________________________
Židoģitļerovci.


Arbalets
Lietotājs




# Nosūtīts: 18 Mar 2011 18:39:14


Quoting: Maschinengewehr 42
Es trīs reizes pārlasīju to tā foruma lapu, bet tā arī nesapratu, uz kādu avotu tas autors atsaucas, citējot tās армастера atmiņas.

...tas tiesa, avots nav uzrādīts...bet tad jau ir vēl trakāk, jo šis avots apliecināja, ka it kā 12 gab. lielgabalu ir ticis piegādāts....un arī padomju okupantu 1940.gada septembra uzskaitē par Baltijas valstu armiju bruņojumu, šādu lielgabalu naf nemaz...tā vien liekas, ka krietnie gitļerofci, pēc Čehijas valsts uzņemšanas Reiha sastāvā, latvju karotājiem tos lielgabalus būs aizmirsuši iedot....

________________________
"Hitler kaputt, alles kaputt"


Dr_Evil
Lietotājs




# Nosūtīts: 18 Mar 2011 18:42:55


..nu bet tak Virsaitis esot apskatījis..

________________________
Primo facit, quod necesse est. Ergo quod est possibile. Subito facis impossibile.
Mißverständnisse und Trägheit vielleicht mehr Irrungen in der Welt machen als List und Bosheit. Wenigstens sind die beiden letzteren gewiß seltener.
If people do not beli


waffen ss
Foruma sponsors




Kodols
# Nosūtīts: 18 Mar 2011 18:50:39


Quoting: Dr_Evil
..nu bet tak Virsaitis esot apskatījis..


Domā ka Virsaitis uz aci prata atšķirt artilērijas sistēmas?

________________________
Kad Vācija modīsies ceturto reizi, pasaule nodrebēs!

Pienāks diena kad mīts par holokaustu pārstās būt mīts!

Vajag plašāk pielietot nošaušanas! (V.I.Blanks/Ūļjānoffs/Ļēņins)


Dr_Evil
Lietotājs




# Nosūtīts: 18 Mar 2011 19:05:24


nu 4 collu haubici no 1.5 collu "zenītieroča" tā kā vajadzētu varēt atšķirt, neba tādu iepirkšana notika ik pārdienām arīdzan, ka varētu sajukt skaits un secība pasūtīts/piegādāts/apskatīts

ko Vadonis tur toreiz apskatīja patiesībā, tas imho pagaidām miglā tīts un vico-Bērziņa sīrupmērcē saldināts

________________________
Primo facit, quod necesse est. Ergo quod est possibile. Subito facis impossibile.
Mißverständnisse und Trägheit vielleicht mehr Irrungen in der Welt machen als List und Bosheit. Wenigstens sind die beiden letzteren gewiß seltener.
If people do not beli


Arbalets
Lietotājs




# Nosūtīts: 18 Mar 2011 19:59:49


Quoting: Dr_Evil
ko Vadonis tur toreiz apskatīja patiesībā, tas imho pagaidām miglā tīts un vico-Bērziņa sīrupmērcē saldināts

...te ir viens bet...kopš WWII sākuma un Latvijas - PSRS draudzības sākuma, militāra, un pusmilitāra rakstura ziņas tika ļoti zvērīgi cenzētas tā paša vico - Bērziņa kantorī...Latvijā bija N karaspēka daļas, un nedod Dievs, ko bildēt, vai filmēt ...bija iekšlietu ministra Veitmaņa rīkojums - ne pašu latvju armiju, ne tos, kas bāzēs sēdēja...un kur nu vēl šamo bruņojumu....

________________________
"Hitler kaputt, alles kaputt"





Neainars
Lietotājs




# Nosūtīts: 18 Mar 2011 21:04:50 - Laboja Neainars


Quoting: Arbalets
ziņas tika ļoti zvērīgi cenzētas

Ak tad "ļoti zvērīgi"?

________________________
Kam okupanti izskalojuši smadzenes, tie manis rakstīto var nelasīt.


eppanzer
Lietotājs




# Nosūtīts: 18 Mar 2011 21:21:40


Paldies kolēģiem

Actually, nobody knows 12 or 57 105 mm Škoda (and when) were brought to Latvia. It is interesting, because the 24th teritorial rifle corps had 23 105 mm howitzers in Oktober, 1940. So, what about 105 mm Rheinmetall , or leFH18, how.? I guess were not one of them in Latvia, just confused with Škoda?
May be there are proved latvian sources on the ex-Latvian armament, taken to the 24th TRC?

Neainars
Lietotājs




# Nosūtīts: 18 Mar 2011 22:26:38 - Laboja Neainars


eppanzer
"Laikā no 1939. gada janvāŗa vidus līdz oktobŗa sākumam Latvija Vācijā nopirka lielgabalus,
šautenes, patronas, pulveri un automobiļus par 10.850.936 Ls (5.374.411 Ls uz klīringa lēses).
Nolīga līgumu par 96—10,5 cm haubiču (12 Rheinmetall un 86 Schkoda-Werke) un municiju par 7.200.000 MK, 96—47 mm prettanku lielgabalu par 1.900.000 MK, daudz automatisko ieroču,
mīnu metēju, patronu pulveri un optisko ierīču par 10.000.000 MK ar vēlāku piegādi. Nopirka arī
30 zenītlielgabalu. Anglijā jau samaksāto 12 zenītlielgabalu piegāde nenotika. Angļi paturēja
ieročus paši sev. No Vācijas laikus saņēma tikai 12 Rheinmetall haubices, prettanku lielgabalus un
daļu pasūtināto apvidus spēkratu. Lielākā daļa kaŗa mantu no Vācijas ieradās tikai tad, kad Latviju
bija jau pilnīgi pārņēmis padomju kaŗaspēks."
From the book "Armed forces of Latvia
and their historical background". Prof. E. Andersons, 1983., USA.

So, 12 Rheinmetall howitzers was received before sowiet occupation.

________________________
Kam okupanti izskalojuši smadzenes, tie manis rakstīto var nelasīt.


motors
Lietotājs




# Nosūtīts: 19 Mar 2011 00:29:35


Quoting: Arbalets
saņēma 30 čehu-zviedru Bofors 40 mm zenītlielgabalus...visticamāk...



Tad jau iznāk, ka Latvijas armijas rīcībā kopā bija 50 šāda tipa lielgabalu ?

________________________
Mēs ticam trīs Latvijas zvaigznēm, Lai ugunīs spožas kļūst tās
Mūžu mūžos.


Arbalets
Lietotājs




# Nosūtīts: 19 Mar 2011 06:55:09 - Laboja Arbalets


Quoting: Neainars
Ak tad "ļoti zvērīgi"?

...sevis izgaismošanai 1940.gada speciālistam varu ieteikt izlasīt iekšlietu ministra Veitmaņa 1940.gada janvāra rīkojumu par filmēšanu un fotografēšanu ārpus slēgtām telpām....tas attiecas, pirmkārt, gan uz Latvijas armiju, Robežsargu brigādi, aizsargu organizāciju, kārtības policiju, kā arī pat Satiksmes ministrijas speciālajām būvēm un ierīcēm...un, otrkārt, tas arī attiecas uz Latvijā, ar paša Dižā un Tālredzīgā Virsaiša atļauju, izvietotajiem padomju karaspēka objektiem: nedrīkst ne bildēt ne filmēt atsevišķas karaspēka vienības vai ešelonus, posteņos norīkotus atsevišķus karavīrus, karaspēka novietnes un kara iestāžu atrašanās vietas, karaspēka apsargājamos rajonus, karaspēka nocietinātus rajonus un atsevišķus nocietinājumu, kara ostas, jūras bāzes, aerodromus un visāda veida militāras celtnes, laukumus, kas iekārtoti karaspēka apmācībai, un visāda veida karaspēka apbruņojumu, techniskās apgādes un transporta priekšmetus...tak to ono, tovarišč...

________________________
"Hitler kaputt, alles kaputt"


Neainars
Lietotājs




# Nosūtīts: 19 Mar 2011 09:18:46


Arbalets
Tādi noteikumi gan nav dēvējami par "zvērīgiem".
Tas bija laiks, kad citur Eiropā jau kaŗoja, kad apstākļi vairs nebija parastie. Turklāt, vai nu man būtu Jūs jāmāca, ka armijas lietas mēdz būt slepenas arī tagad, un arī tagad nevar fotografēt ko un kur katrs sagribētu.
motors
Ja mūsu armija dabūja tos 30 zenītlielgabalus no Vācijas, tad vai tikai nesanāk 60 tāda veida, nevis 50.

________________________
Kam okupanti izskalojuši smadzenes, tie manis rakstīto var nelasīt.


Arbalets
Lietotājs




# Nosūtīts: 19 Mar 2011 09:36:44


Quoting: Neainars
Tādi noteikumi gan nav dēvējami par "zvērīgiem".
Tas bija laiks, kad citur Eiropā jau kaŗoja, kad apstākļi vairs nebija parastie. Turklāt, vai nu man būtu Jūs jāmāca, ka armijas lietas mēdz būt slepenas arī tagad, un arī tagad nevar fotografēt ko un kur katrs sagribētu.

...man gan liekas, ka ir jūtams, ka savā roģinā jau senāk ieviestos noteikumus te diktēja jaunie Baltijas protektorāta saimnieki...ja jau tik strikti šamos nedrīkstēja bildēt un filmēt...

________________________
"Hitler kaputt, alles kaputt"


motors
Lietotājs




# Nosūtīts: 19 Mar 2011 10:50:58


Quoting: Neainars
Ja mūsu armija dabūja tos 30 zenītlielgabalus no Vācijas, tad vai tikai nesanāk 60 tāda veida, nevis 50.


Interesanti, bet Kara muzeja 10.gadagrāmatā redzama citāda bilde. Tabulā (104.lpp) redzams, ka pēc 5.mobilizācijas plāna pienācās 52 40 mm Bofors lielgabali, bet pulka rīcībā bija tikai 18.. Paredzēti, bet iegāde vēl netika izdarīta par 34 lielgabaliem...

________________________
Mēs ticam trīs Latvijas zvaigznēm, Lai ugunīs spožas kļūst tās
Mūžu mūžos.


eppanzer
Lietotājs




# Nosūtīts: 19 Mar 2011 11:24:42


Quoting: Neainars
Nolīga līgumu par 96—10,5 cm haubiču (12 Rheinmetall un 86 Schkoda-Werke)


12+86=98, so 12+84 would be the right number?

With all respect, I do not believe to prof. E.Anderson's information any more, same like to the others Lithuanian, Latvian or Estonian historians in exile. They could not use archives, so made a lot essencial mistakes. The young historians do almost nothing during 20 more years of the Indepence, just keeping rewriting these mistakes. And today nobody can say, how much Skoda howitzers were brought to Latvia and when. 12, 57, 84, 86 or none at all? How much of them were taken to the 24th Teritorial Rifle Corps? The same about 40 mm Bofors. The same speaking about Lithuanian armament.
I'm not right?

Arbalets
Lietotājs




# Nosūtīts: 19 Mar 2011 11:52:02 - Laboja Arbalets


Quoting: eppanzer
They could not use archives, so made a lot essencial mistakes.


Quoting: eppanzer
The young historians do almost nothing during 20 more years of the Indepence, just keeping rewriting these mistakes


Quoting: eppanzer
I'm not right?



________________________
"Hitler kaputt, alles kaputt"


Arbalets
Lietotājs




# Nosūtīts: 19 Mar 2011 12:08:32 - Laboja Arbalets


Quoting: motors
Tabulā (104.lpp) redzams, ka pēc 5.mobilizācijas plāna pienācās 52 40 mm Bofors lielgabali, bet pulka rīcībā bija tikai 18.

...ja skatās LA, un pēc tam 24.korpusa zenītnieka Eduarda Arāja atmiņas, tad pat 1941.gadā jūnijā zenītnieku nometnē Mangaļsalā četri 40 mm Boforsi ir bijuši pirmās baterijas bruņojumā, bet otrs četrinieks bijis korpusa artilērijas noliktavās, un tos jau pēc kara sākuma esot iedevuši jaunizveidotajai trešajai baterijai...kopā sanāk astoņi...

________________________
"Hitler kaputt, alles kaputt"


Arbalets
Lietotājs




# Nosūtīts: 19 Mar 2011 12:13:09 - Laboja Arbalets


Quoting: eppanzer
And today nobody can say, how much Skoda howitzers were brought to Latvia and when.

....105 мм Шкода вроде были у латышей - но тут на картинке из Ташенбух[TASCHENBUCH DER ARTILLERIE (Band 2) J. F. LEHMANNS VERLAG MUNCHEN 1973 ] - 105 мм пушка Шкода,от которой произошла новая 107 мм советская пушка. А у латв. армии имелись гаубицы Шкода но под немецкие боеприпасы. Но тут весьма интересная история с закупками новых гаубиц,как и еще многово....Тяжелые орудия марки Skoda в армиях стран Балтии фигурировали только в лит. армии - это были 105-мм пушки модели 1938г. [так во всяком случае они обозначены в документах] было их 3 шт.

________________________
"Hitler kaputt, alles kaputt"


Neainars
Lietotājs




# Nosūtīts: 19 Mar 2011 12:40:48


Quoting: eppanzer
They could not use archives,

They did, and a lot.
But - not the sowiet archives.
And even now the sowiet atchives are not for use for Baltic historians.

The cold war continues, the Kremlin wants not to allow the Baltics to use archives in favour for Baltic countrys. Kremlin wants to dominate in the cold war, - historical truth is not its aim.

________________________
Kam okupanti izskalojuši smadzenes, tie manis rakstīto var nelasīt.


motors
Lietotājs




# Nosūtīts: 19 Mar 2011 13:07:20


Quoting: Arbalets
...ja skatās LA, un pēc tam 24.korpusa zenītnieka Eduarda Arāja atmiņas, tad pat 1941.gadā jūnijā zenītnieku nometnē Mangaļsalā četri 40 mm Boforsi ir bijuši pirmās baterijas bruņojumā, bet otrs četrinieks bijis korpusa artilērijas noliktavās, un tos jau pēc kara sākuma esot iedevuši jaunizveidotajai trešajai baterijai...kopā sanāk astoņi...



Es biju minējis skaitļus par 1940.gada 20.jūniju

________________________
Mēs ticam trīs Latvijas zvaigznēm, Lai ugunīs spožas kļūst tās
Mūžu mūžos.


eppanzer
Lietotājs




# Nosūtīts: 19 Mar 2011 14:38:18


Quoting: Arbalets
Тяжелые орудия марки Skoda в армиях стран Балтии фигурировали только в лит. армии - это были 105-мм пушки модели 1938г. [так во всяком случае они обозначены в документах] было их 3 шт.


В каких документах? В тех, которые известны мне и хранятся в Государственном архиве Литвы модель не указывается, а доставили 4 шт. в 1940 г.

AFAIK in the documents from the Lithuanian State Archive were nothing about model, and 4 pieces were brought to the Lithuanian Army in 1940.

TASCHENBUCH DER ARTILLERIE (Band 2) J. F. LEHMANNS VERLAG MUNCHEN 1973 is not the best source on our, Baltic States, artillery

Quoting: Neainars
They did, and a lot.
But - not the sowiet archives.


And not from Lithuanian and Latvian State Archives, because they were a part of Soviet archives until 1990. Any way, Andersons could not use them in 1983.

May I ask to sent me a scan of this page from the Andersons book:

"Laikā no 1939. gada janvāŗa vidus līdz oktobŗa sākumam Latvija Vācijā nopirka lielgabalus, šautenes, patronas, pulveri un automobiļus par 10.850.936 Ls (5.374.411 Ls uz klīringa lēses).
Nolīga līgumu par 96—10,5 cm haubiču (12 Rheinmetall un 86 Schkoda-Werke) un municiju par 7.200.000 MK, 96—47 mm prettanku lielgabalu par 1.900.000 MK, daudz automatisko ieroču,
mīnu metēju, patronu pulveri un optisko ierīču par 10.000.000 MK ar vēlāku piegādi. "Armed forces of Latvia and their historical background". Prof. E. Andersons, 1983., USA."

Thanks in advance

Neainars
Lietotājs




# Nosūtīts: 19 Mar 2011 15:47:43


eppanzer
Please, take a look in Your "Privātie pazinojumi"!

________________________
Kam okupanti izskalojuši smadzenes, tie manis rakstīto var nelasīt.


Arbalets
Lietotājs




# Nosūtīts: 19 Mar 2011 16:59:00


Quoting: eppanzer
TASCHENBUCH DER ARTILLERIE (Band 2) J. F. LEHMANNS VERLAG MUNCHEN 1973 is not the best source on our, Baltic States, artillery



________________________
"Hitler kaputt, alles kaputt"


eppanzer
Lietotājs




# Nosūtīts: 19 Mar 2011 18:54:27


For example, according to TASCHENBUCH DER ARTILLERIE (Band 2) J. F. LEHMANNS VERLAG MUNCHEN 1973, Lithuania had 15 cm sFH13 and had not 155 mm Schneider. But the Army of the Lithuania had 2x155 mm Schneider Mle 1917 since 1920 until 1940 and had not 15 cm sFH13, similarly with information about 105 mm guns.

Arbalets
Lietotājs




# Nosūtīts: 19 Mar 2011 20:30:37


laikam jau jāmeklē te – Krievijas Kara vēstures arhīvs(KKVA) [Российский военно исторический архив]...no turienes H.Strods ir ņēmis datus par Sarkanās armijas 22., 24. un 29. teritoriālā strēlnieku korpusa artilēriju 1940. gada 21. septembrī...KKVA, 37848. f., 1. apr., 8. l., 85. lp...no tās Stroda dotās informācijas iznāk, ka trīs korpusos ir bijuši 3 gab. 107 mm Šneidera lielgabali, 14 gab. 107 mm Krezo lielgabali un 22 gab. 83,8 mm angļu lielgabali...plus vēl bijušas 28 gab. 114 mm angļu haubices, 34 gab. 105 mm Šneidera haubices, 16 gab. 76 mm 1902. g. lielgabali, un 56 gab. 115 mm haubices...vēl bijušas 25 gab. 152 mm Šneidera haubices, 9 gab. 6 collu Vikersa lielgabali, 8 gab. 150 mm vācu haubices, un 34 gab. 105 mm haubice....pēdējām ir tikai kalibrs....ražotājs nav uzrādīts....

________________________
"Hitler kaputt, alles kaputt"


eppanzer
Lietotājs




# Nosūtīts: 19 Mar 2011 21:12:35


Quoting: Arbalets
3 gab. 107 mm Šneidera lielgabali, 14 gab. 107 mm Krezo lielgabali


Kur ir starpība starp 107 mm Šneidera lielgabali un 107 mm Krezo lielgabali? Franču uzņēmuma nosaukums ir Schneider-Creusot.

Arbalets
Lietotājs




# Nosūtīts: 19 Mar 2011 21:37:38


Quoting: eppanzer
Kur ir starpība starp 107 mm Šneidera lielgabali un 107 mm Krezo lielgabali? Franču uzņēmuma nosaukums ir Schneider-Creusot.

...tas jau laikam ir jautājums tam krievu oficierim, kurš šo sarakstu sastādīja....

________________________
"Hitler kaputt, alles kaputt"


<< 1 ... 342 . 343 . 344 . 345 . 346 . 347 . 348 . 349 . 350 . 351 . 352 ... 359 . 360 . >>
Panzerkampf Forums / WW2 / Latvijas Republikas armija 1920.g. - 1940.g. un tās efektivitāte iespējamajā karā pret PSRS/Vāciju
Tēma ir slēgta. Jaunās atbildes netiek pieņemtas.
 
Šobrīd forumos: Viesi - 3
Lietotāji - 0
Rekords: 311 [18 Okt 2010 02:17:35]
Viesi - 311 / Lietotāji - 0
Lapas ielādes laiks (sek.): 0.119
Šajā lapā izmantotie logotipi un preču zīmes ir attiecīgo īpašnieku īpašums.
Lapas veidotāji un hostētājs neatbild par lietotāju komentāriem, jo komentāru īpašnieki ir to autori.
Forums tiek darbināts ar: miniBB® © 2001-2020